The possibility of communication and the extra-dimensional world created
Virtual reality is closed, as the sensation that occurs when wearing a head mount is described as "immersion. On the other hand, it is also open in the sense that it updates human cognition. In creating these conflicting and unstable virtual experiences, I think that near-death experiences and tripping experiences can bring about a similar feeling of transcending dimensions and losing the boundary between self and other. Referring to the words of people who have experienced near-death states and the psychedelic images that appear as hallucinations when people take drugs, I designed an experience in which the real and virtual intersect. I interpret "reality" as how naturally the state can be perceived. I would like to create a view of neo-nature in the digital age. How can we really connect with the world? — ヘッドマウントを被った時に起こる感覚を「没入」と形容するように、ヴァーチャルリアリティーは閉鎖的であるのだ。はたまた、人間の認知を更新する点においては、その世界は開放的でもある。このように、相反する不安定なヴァーチャル体験を創出するにあたり、臨死体験やトリップする体験というのは、次元を超えていき自と他の境目が無くなっていくような似た感覚をもたらすのではないかと考えた。臨死状態を体験した人が述べている言葉や、ドラッグを服用した際に幻覚症状として現れるサイケデリックなイメージを参照しながら、リアルとヴァーチャルとが交錯する体験をデザインした。 わたしは、「リアリティー」とはいかにその状態が自然に認識され得るか、であると解釈する。そして、デジタル時代におけるネオネイチャー観を創りだそうと思う。 わたしたちは、果たしてどのように世界とつながり合えるのだろうか。 === Assets The young Mother Earth by pixol3d Alien neuron network core by 3dhdscan Satellite Comms by Duane’s Mind What Remains of Me, Just a Few Days Ago. by Edoardo Galati Retro Computer Setup (FREE) by Brandon Westlake “(Am)bien(t)” By HFFMN